Image

Strategia de marketing este obiectivul de crestere a vanzarilor si realizarea unui avantaj competitiv durabil. Strategia de marketing include toate activitatile de baza si pe termen lung in domeniul marketingului care se ocupa cu analiza situatiei initiale a unei societati si formularea, evaluarea si selectarea strategiilor orientate catre piata si sa contribuie la indeplinirea obiectivelor companiei.

Marketingul include nu doar comunicare si cercetare de piata, dar si marketingul strategic. De fapt, marketingul strategic trebuie sa fie primul. Trebuie sa luam deciziile esentiale privind directia si orientarea intreprinderii pe piata inainte de a ajunge la detalii despre mesaje, promovare si vanzare.

Marketingul strategic trebuie sa fie aliniat complet la planificarea strategica a intreprinderii. Acesta incepe prin clarificarea misiunii, viziunii si valorilor intreprinderii. Apoi aceste elemente fundamentale ofera o baza solida pentru decizii privind strategia de marketing. Trebuie sa gasim segmentele sau nisele de piata care cauta lucrurile la care suntem foarte buni.

Astfel, o strategie de marketing reusita intruneste trei elemente esentiale intr-o formula de succes.

Primul - misiunea noastra; al doilea - avantajul competitiv; al treilea - segmentele de piata selectate care vor absorbi produsele la care noi excelam.