Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
Cand vine vorba de marketing, in Romania asistam la un fenomen foarte interesant. In timp ce pentru unii marketingul inca nu exista sau, daca exista, prefera sa si-l faca pe genunchi, ca sa nu mai plateasca specialisti in domeniu care, in opinia lor, le iau banii degeaba, pentru altii marketingul a devenit parte integranta din afacerea lor. Cu alte cuvinte, astazi marketingul a depasit granitele promovarii, in sensul in care era cunoscut pana azi, si a trecut la un nou nivel.
Noul nivel al marketingului presupune inainte de toate o intelegere in profunzime a afacerii pe care o promoveaza. Aceasta intelegere include tipul de clienti, dinamica pietei, calitatea produselor, calitatea echipei angrenate in afacere, minusurile si atuurile competitorilor etc.
Acest fenomen, care este supus totodata si unui ritm alert si plin de imprevizibil, atrage dupa sine o scindare in randul oamenilor de marketing. In timp ce unii se vor orienta catre acele afaceri care inca nu au inteles mersul si ritmul mediului de business, unde, natural, vor deveni victime ale plafonarii, altii vor alege sa tina permanent apasata pedala de acceleratie si vor face tot ce pot pentru a se adapta la noile directii catre care a virat marketingul.
In cazul in care esti interesat sa te autodepasesti si sa nu te rezumi la ce stiai tu din facultate despre marketing, iata mai jos cateva aspecte de care sa tii cont pentru ca rezultatele la care visezi sa se si produca:
Televiziunea, radioul, presa scrisa si panourile publicitare nu mai sunt principalele canale de promovare, decat pentru o anumita categorie de oameni. Internetul si retelele de socializare sunt vitale, mai ales daca ai un target format din persoane de pana in 40 de ani. Nu numai ca e foarte important sa stii sa faci promovare in spatiul virtual, dar, ca marketer, trebuie sa inveti sa si creezi experiente personalizate si relevante pentru clienti, bazate pe date concrete si analize predictive, ceea ce poate fi coplesitor uneori. Exista insa si un mare avantaj: cercetarea de piata, analiza datelor si o intelegere profunda a comportamentului consumatorilor pot fi extrase mult mai simplu si mai rapid de pe retelele de socializare.
Transformarea marketingului inseamna ca, daca esti profesionist in domeniu, ai nevoie de o gama larga de competente, inclusiv abilitati de consultanta de business. In plus, este vital sa stii produsele si serviciile companiei, modelul de business, care sunt obiectivele pe care le are in vedere etc. Numai intelegand aceste lucruri vei reusi sa creezi campanii de marketing capabile sa sustina cresterea pe termen lung.
Marketingul modern presupune o analiza detaliata a pietei si a competitiei. Astfel, marketerii au nevoie sa identifice tendintele de piata, sa inteleaga nevoile si preferintele consumatorilor si sa monitorizeze activitatile competitorilor pentru a putea dezvolta strategii diferentiatoare. Ei au pierdut luxul de a se concentra doar pe cateva postari in social media si pe doua reclame platite in ziar. Pentru rezultate si eficienta, marketerii de astazi trebuie sa gestioneze campanii integrate care includ SEO, content marketing, marketing prin e-mail, publicitate platita si altele. Fiecare canal trebuie sa contribuie la o experienta coerenta si armonizata pentru client si niciun canal nu trebuie desconsiderat.
Asadar, in noul context creat de digitalizare si tehnologie, omul de marketing nu numai ca nu se mai poate folosi de instrumentele de acum 10 ani, dar mai are si nevoie sa se converteasca intr-un adevarat consultant de business, oferind sfaturi strategice si contribuind la planificarea pe termen lung a companiei. Ne place sau nu, in prezent, marketerii sunt parteneri strategici in cadrul companiei si joaca un rol esential in dezvoltarea si implementarea strategiilor de afaceri.