Despre viitorul brandingului personal în 2020

Despre viitorul brandingului personal in 2020

Cum totul are un inceput si notiunea de “brand personal” a prins contur in lumea marketingului digital incepand cu anul 2015. A fost un moment cand lumea virtuala a inteles ca profesionistii din orice domeniu au dreptul si trebuie sa-si contureze profilul personal, inainte de a trece la promovarea unui brand de produse sau servicii, de orice tip. Mai mult ca oricand, profesionistii sau specialistii au inceput sa-si promoveze imaginea de experti cu certe calitati umane, pregatire adecvata si experienta intr-un domeniu sau altul.

Asa s-a conturat ideea de branding personal, o strategie personalizata pentru a scoate in evidenta propriile valori, abilitati si insusiri, credinte si conceptii, toate menite sa puna in valoare si sa sustina personalitatea celui care ne va convinge apoi sa apelam la produsele sau serviciile promovate online. Asadar, construirea unui brand personal a devenit o necesitate incontestabila atunci cand credem cu tarie in talentul nostru, iar prezentarea noastra ca indivizi trebuie sa scoata in evidenta unicitatea acestuia.

Construirea unui brand personal este un adevarat proces creator care incepe intr-un mod bine definit. Pentru aceasta, au fost conturate anumite etape de parcurs, cu mentiunea ca preponderenta uneia sau alteia tin exclusiv de personalitatea celui care alege sa isi asume acest proces plin de provocari. Sa mai adaugam si faptul ca brandul personal poate fi construit, dar si re-construit, in functie de etapa profesionala in care ne aflam. Adesea, suntem in situatia de a face o re-constructie, un rebrand, daca orientarea profesionala o impune, mai ales cand trecem la o etapa diferita de dezvoltare a unei afaceri. Fie ca alegem sa dezvoltam o nisa profesionala, fie ca infruntam provocarea unui nou domeniu antreprenorial, avem nevoie de construirea unui brand personal. Da, este o un proces complex, plin de provocari, dar este exact acel tip de investitie cu efect profund si de durata.

Un brand sau rebrand personal ne va ajuta nu numai in gasirea unui nou suflu pentru afacerea noastra, dar va avea efecte puternice asupra personalitatii noastre. Putem sa extrapolam si sa observam ca aceasta abordare a brandului personal ca proces de redescoperire a personalitatii proprii se poate aplica, practic, tuturor persoanelor care vor sa se dezvolte si care cred ca schimbarea este singura constanta a existentei noastre.

Si pentru a face si mai puternica aceasta afirmatie sa reiteram ca brandul personal si procesul de branding personal nu se aplica produselor si/sau serviciilor, ci are legatura numai cu promovarea valorilor care te definesc si iti confera autenticitate si unicitate in cadrul comunitatii in care iti desfasori activitatea. Scopul final este de a te face cunoscut si apreciat din punct de vedere al valorii personale si al carierei. 

Un brand personal se creeaza plecand de la principiul ca un profesionist va ramane credincios principiilor sale si telurilor carora isi dedica energia vitala. Aici este locul potrivit sa mentionam si faptul ca brandul personal ii slujeste in cariera nu numai pe antreprenorii dedicati, cat si pe cei care isi desfasoara activitatea in domeniul comunicarii prin social media si care vizeaza cresterea vizibilitatii personale intr-un anumit domeniu.

Desigur, decizia iti apartine in ce priveste strategia pe care acest proces de construire a unui brand personal trebuie sa o aiba la baza. Teoria si practica dezvoltate de specialisti de-a lungul timpului mentioneaza pasi concreti si este bine sa ne familiarizam cu acestia pentru a le intelege necesitatea. Exista mai multe etape care se refera la o identificare corecta si realista a punctelor tale forte, pentru ca acestea sa poata fi convertite in favoarea brandului personal. Urmeaza o etapa de stabilire, de alegere a celor mai bune cai prin care sa iti faci cunoscute punctele forte, pentru ca, in final sa se atinga si etapa de obtinere a rezultatelor concrete in promovarea brandului personal. Toate etapele au un grad de complexitate diferit si au numai caracter orientativ.

Aceasta prezentare schematica nu trebuie sa conduca la concluzii simpliste. Ar putea fi o eroare sa plecam de la ideea ca simpla aplicare a etapelor enumerate mai sus ar putea produce de la sine rezultate cuantificabile. Este nevoie de anumite abilitati de evaluare, bazate pe obiectivism, care sunt tocmai apanajul specialistilor formati in domeniul construirii unui brand personal. Opinia personala are un grad ridicat de subiectivism, total neproductiv in cazul de fata. 

In rezumat, construirea unui brand personal cere timp, cunostinte solide, experienta si profesionalism. Sa mai retinem ca implicarea unui specialist in strategii de brand personal este esentiala. In acelasi timp, persoana care este subiectul acestui proces trebuie sa perceapa brandul personal asemenea unui organism viu, in continua crestere si care are nevoie permanent de hrana, ingrijire si atentie. 

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare