De ce diferentele de cultura si mentalitate sunt un obstacol in calea constructiei de brand personal
Mai tineti minte patania lui Mircea Geoana cand, convins ca a fost ales presedinte, a facut prematur declaratii care au fost subiect de glume pe seama sa multa vreme? Ei bine, dincolo de gafa de a se fi autoproclamat castigatorul alegerilor prezidentiale inainte de aflarea rezultatelor, cea mai amendata de opinia publica a fost replica "Mihaela, dragostea mea".
Mult timp m-am amuzat ca toti ceilalti pe marginea subiectului. Dupa ce am inceput sa ma ocup intens de constructia de brand personal, am avut insa un fel de revelatie pornind de la cazul acesta. Spre deosebire de americanul "Michelle, my love", care a generat valuri de simpatie in randul natiunii de peste ocean, pentru electoratul roman, "Mihaela, dragostea mea" suna gaunos si nefiresc pentru ca, pur si simplu, acest mod de etalare a relatiei de cuplu si familie nu este agreat de societatea noastra, nu este perceput ca firesc si miroase de departe a import, a pattern strain, a fals.
Ce legatura are Geoana cu brandul personal? In afara faptului ca el insusi are propriul brand, politicianul serveste drept exemplu usor de inteles cand vine vorba despre diferenta de mentalitati. Cat am stat in New York, am observat ca, pentru mine, partea cea mai grea era sa ies in fata, sa ma autopromovez. Nu aveau deloc aceasta problema colegii mei din Statele Unite. Pentru ei totul era natural si de la sine inteles. Reticenta mea nu era generata de faptul ca nu as fi avut incredere in propriile forte, ci mai degraba de mentalitatea in care am fost crescuta si educata. Sa treci de la o lume care crede ca lauda de sine nu miroase a bine si care promoveaza modestia pe toate canalele, cum este societatea romaneasca, la o lume in care sa vorbesti despre tine, sa iti etalezi calitatile si sa iti expui abilitatile este ceva nu doar firesc, ci si necesar ca sa te afirmi in societate, nu este usor deloc.