De ce brandul personal este noua strategie de succes a marilor companii
Mult timp, ideea de brand a fost asociata cu mediul de afaceri vazut ca interactiune intre companii. Brandul era unul dintre cele mai la indemana mijloace de a creste notorietatea companiilor sau de a influenta modul in care erau cotate la bursa, de exemplu. Iar asta este inca valabil si astazi, insa tendintele sunt acelea de transfer catre o zona mai aproape de om, de cotidian, de real.
Ce s-a schimbat asadar - sau ce este pe punctul de a se schimba din ce in ce mai mult - este faptul ca, de catva timp, companiile au inceput sa realizeze ca dincolo de sigle spectaculoase, sloganuri inspirate si reclame pe masura, brandul inseamna inainte de toate evidentierea valorii in fata competitiei si castigarea increderii partenerilor sau a clientilor. Or, acest lucru se face preponderent prin intermediul oamenilor.
Intr-o lume care se sufoca de fel si fel de temeri legate de felul in care robotizarea va inlocui resursa umana, iata ca totusi resursa umana pare sa ramana in continuare cheia succesului. Exprimand ideea intr-o terminologie mai rigida, putem spune ca persoanele juridice comunica prin persoane fizice.
Asta inseamna nici mai mult nici mai putin ca orice companie care va dori sa isi consolideze pozitia pe piata pe care isi desfasoara activitatea va avea nevoie nu doar de oameni competenti care sa ramana ascunsi in spatele unui computer de la care isi fac treaba, ci mai ales de oameni care stiu sa isi afirme profesionalismul in afara spatiului de birou. Altfel spus, companiile vor cauta tot mai mult oameni care au un brand personal si deja beneficiaza de incredere si recunoastere pentru profesionalismul, experienta si pregatirea lor.
In cazul in care au deja oameni competenti pe care vor sa ii pastreze, companiile vor investi tot mai mult in brandul personal al angajatilor-cheie, al specialistilor pe care mizeaza si care pot oferi credibilitate deopotriva in mediul de business si in randul clientilor, dar chiar si in randul celorlalti angajati.
Citeste articolul complet accesand link-ul de mai jos.
De ce brandul personal este noua strategie de succes a marilor companii - Revista Cariere
Investiția în brandul personal tinde să se afirme tot mai mult ca o nouă strategie a companiilor de a se repoziționa pe piață, de a-și fideliza clienții și de a se raporta la competiție. "Captivi" în mediul virtual, potențialii clienți caută tot mai mult interacțiune umană. Studiile arată că...