Blog

Timp de citit: 3 minute (588 cuvinte)

Daca nu iti faci un brand personal, altcineva o va face in locul tau

Daca nu iti faci un brand personal, altcineva o va face in locul tau

In Romania, brandul personal este inca perceput la scara larga drept o tampenie, un artificiu de marketing sau un mod al unora de a te minti ca sa faca bani de pe urma ta. Mi s-a spus de multe ori ca sunt pe lumea asta oameni care isi fac treaba bine mersi si fara brand personal.

Aceasta afirmatie este doar partial adevarata. Oamenii la care se face referire in astfel de exemple nu isi fac nicidecum treaba fara un brand personal. Ei isi fac treaba fara sa aiba un brand personal construit corect, constient si dupa propriile nevoi. Toti acesti oameni sunt un brand in felul lor, in sensul de suma a perceptiilor celorlalti. Dar aici apare miezul problemei. Este perceptia celorlalti - si implicit suma perceptiilor lor - ceea ce vrei tu sa transmiti despre tine din punct de vedere profesional?

Sa nu uitam ca a construi un brand personal inseamna tocmai a accesa intreg mecanismul de influentare a perceptiei celorlalti, astfel incat suma lor sa corespunda cu ceea ce intentionezi sa transmiti prin brandul tau.

Cand ma refer la influentare, nu am in vedere manipularea in sens grosolan si meschin a opiniei celorlalti. Ma refer mai degraba la capacitatea de a controla in mod pro activ directia in care se indreapta un brand personal si felul in care este el pozitionat pe piata. De aceste aspecte depinde nu doar viata unui antreprenor sau a unui freelancer, ci si cariera unui angajat, care va fi perceput pe piata in care activeaza in functie de felul in care arata brandul sau personal. Pe baza acestei realitati, el va putea intra in topul celor mai ravniti specialisti din domeniul sau sau va ramane un angajat obscur, despre care unii au o părere buna, iar altii o parere proasta, in functie de subiectivismul fiecaruia.

Ne convine sau nu, oamenii isi fac o parere despre noi. Nu degeaba se spune ca prima impresie conteaza si ca, odata facuta, ea se schimba foarte greu. Formata aleatoriu si necontrolat, aceasta parere a celorlalti este rezultatul unor prejudecati instalate la nivel subconstient in fiecare dintre noi. Raspandirea zvonurilor din om in om si din gura in gura corespunde cu a lasa sa intre in circulatie o serie de stereotipuri si de aspecte care sa distruga irecuperabil un brand personal.

In functie de ce vrea fiecare de la el si de la cariera lui, brandul personal poate fi aruncat in neant si lasat sa se formeze de la sine, dupa cum o fi norocul, sau poate fi construit temeinic, prin mijloace si tehnici bine definite si atent verificate, care si-au demonstrat eficacitatea in timp. Altfel spus, poti alege sa fii Orange, Coca-Cola sau McDonalds, sau poti alege sa fii buticul de la scara blocului despre care lumea nu stie mai mult decat ca isi poate lua paine, oua sau zahar de acolo, fiecare dupa nevoile si posibilitatile sale.

Ce zici, merita sa construiesti un brand personal?

Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!

Am pregatit servicii speciale, concepute pentru a accelera cresterea si a transforma modul in care operezi.
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
1

Date de contact

Ne gasesti si aici

Cum platesc

Offline sau Online folosind un card bancar. Serviciile de plata online sunt efectuate prin MobilPay.

Image
Solutionarea Online a Litigiilor
Solutionarea alternativa a litigiilor