Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
Am intalnit multe persoane care isi doresc sa devina antreprenori sau freelanceri, dar se plang ca nu au capacitatea de a genera o idee noua, care sa lase sa se intrevada succesul. De fiecare data, le spun acestor persoane ca nu trebuie sa creeze un tobogan intre luna si pamant ca sa faca posibila o afacere de succes. In vremurile pe care le traim, este suficient sa ne punem "la bataie" propria imagine personala si propriile competente.
Stiu ca suna prea frumos ca sa fie adevarat, dar daca stii ce-ti place sa faci si stii sa faci asta cu pasiune si devotament, cu obsesie chiar, atunci ai gasit ideea de afacere. Mergi intr-o dimineata intr- cafenea, asaza-te singur la o masa cu o agenda in fata si apuca-te sa scrii o lista cu tot ce reprezinti tu. Noteaza valorile tale, abilitatile, cunostintele si modul in care interactionezi cu ceilalti, scrie cinstit care sunt plusurile si care sunt minusurile tale si fii atent la ce anume iti spui care te poate face sa te trezesti ca te-ai autosabotat.
Si, ca sa iti fie si mai simplu, iti las aici cateva idei in plus pe care ai putea sa le folosesti pentru a-ti utiliza imaginea personala, deci brandul personal, ca sa-ti dezvolti afacerea de succes la care ai visat
Acesta este primul pas si este crucial pentru obiectivul tau. Stii cine esti? Stii ce stii sa faci? Stii ce vrei sa stie ceilalti despre tine ca stii sa faci si cu ce poti sa-i ajuti? Stii care iti este expertiza? Stii care sunt valorile care te definesc si la care chiar tii? Iti cunosti pasiunile? Ai idee care este capacitatea ta de munca? Iti stii defectele cand vine vorba de latura ta profesionala? Dar calitatile? Stii unde vrei sa ajungi?
Raspunde pe rand la fiecare din aceste intrebari si vei vedea ca deja ai pus bazele afacerii tale - caci asta inseamna sa incepi sa-ti conturezi un brand personal care te reprezinta si te vinde 100%.
Daca ma urmaresti, stii deja cat de des amintesc despre avatarul de client. Este vital pentru tine si afacerea pe care vrei sa o incepi sa stii cui te adresezi. Tine minte ca oamenii zilelor noastre cauta oameni care ofera cele mai rapide si mai simple solutii pentru problemele cu care se confrunta. Oamenii nu cauta nici produse, nici servicii. Ei cauta rezolvari. Asa ca, din tot ceea ce stii tu sa faci, intreaba-te: pe cine si cu ce poti ajuta? Daca ai raspunsul la aceasta intrebare, afacerea deja incepe sa prinda contur.
Stii genul ala de oameni care mint in CV ca stiu sa faca anumite lucruri de care habar nu au? Asta sa nu faci niciodata! Te descalifica si iti distruge reputatia, ceea ce te va costa mult timp si energie sa repari. Daca ti se pare ca nu ai competente, te asigur ca te inseli. Sa zicem - reducand la absurd - ca nu stii decat sa bagi ata in ac. Iata ca stii sa faci ceva! Promoveaza-te ca fiind cel mai abil in a baga ata in ac. Ai sa fii surprins cat de receptivi vor fi la serviciile tale cei care au cu adevarat nevoie de ceea ce stii tu sa faci ca sa isi rezolve o problema. Deci ai incredere si curaj!
Aminteste-ti ca traim in era digitala si fa tot posibilul sa profiti de ea. Chiar daca te sperie foarte tare ca nu stapanesti prea bine internetul, deschide-te spre invatare. Digitalizarea este viitorul, iar sa-i opui rezistenta inseamna sa nu te adaptezi si sa ramai pe dinafara. Mergi in directia in care se indreapta lumea si tine cat poti demult pasul cu ea. Fa-ti un website profesional si fii activ pe platformele de socializare relevante. Publica continut valoros si interactioneaza cu comunitatea ta online. Cu siguranta nu vei avea decat de castigat.
Daca esti o persoana orgolioasa sau perfectionista, care crede ca poate face singura totul, atunci poti sa nu te mai apuci de nicio afacere. Nimeni nu reuseste doar singur. O afacere inseamna echipa, inseamna consiliere, inseamna colaborare. Atrage parteneri profesionisti de partea ta si foloseste-te de expertiza lor. Parteneriatele pot contribui semnificativ la cresterea afacerii tale. Nu doar ca, prin aceste parteneriate, iti vei putea extinde reteaua, dar vei obtine si noi oportunitati de afaceri. Ai sa fii mirat!
Desigur, acestea sunt doar cateva puncte esentiale pe care ar trebui sa le ai in vedere atunci cand vrei sa iti creezi o afacere in jurul propriei imagini, dar mai sunt multe alte aspecte de care merita sa tii cont. Un aspect important ar fi sa masori si sa evaluezi constant performanta brandului tau personal, pentru a vedea ce a iesit conform planului si ce nu functioneaza. In felul acesta, vei ajunge sa creezi strategii noi si sa te pliezi pe situatie.
In incheiere ti-as mai spune asa: construirea unei afaceri de succes bazata pe imaginea ta personala necesita timp, efort si consecventa. Tot ce trebuie sa faci este sa iti asumi identitatea de brand si sa o utilizezi ca instrument pentru a-ti atinge obiectivele antreprenoriale. Si mai trebuie, desigur, sa vrei si sa fii dispus sa depui eforturi.
Succes!