Blog

Timp de citit: 4 minute (759 cuvinte)

Cum sa te pozitionezi intr-o piata ticsita de competitori

Cum sa te pozitionezi intr-o piata ticsita de competitori

Nu mai e niciun secret ca omul este in permanenta atras de nou. Cu precadere omul zilelor noastre, care este de-a dreptul coplesit de oferte si informatii de tot felul. Pornind de la aceasta aplecare spre nou, se creeaza mereu valuri de interes pentru anumite domenii si directii, interesul ajunge intr-un punct maxim, apoi coboara asemenea unui val si se dizolva in neant. Iar tu, cel care te-ai trezit pre tarziu sa iti faci brand personal intr-un anumit domeniu, al carui val tocmai a trecut, te simti descurajat si nu stii cum sa te mai pozitionezi.

Prima intrebare fireasca pe care ti-o pui in acest context este: "Mai are sens sa ma mai zbat pentru afirmare intr-o piata in care deja s-a spus tot si s-a vandut tot ce putea fi vandut?" In mod surprinzator, raspunsul este afirmativ. Mai ai loc sa te pozitionezi si poti sa te dezvolti linistit si intr-un domeniu care nu mai e pe val. Faptul ca nu mai e pe val nu inseamna ca domeniul a disparut si ca nu mai poti activa deloc. Inseamna mai degraba ca sita a cernut si ca abia acum e mult mai bine sa arati cine esti si ce poti. Abia acum iti poti impune brandul personal mult mai bine, tocmai pentru ca ai la dispozitie carari batatorite, exemple de buna si proasta practica si concluzii legat de ce a mers si ce n-a mers in domeniul respectiv.

Ca sa iti fie mai usor sa intelegi ca nu iti vand gogosi, gandeste-te putin la producatorii de paine. Cata paine e pe rafturile supermarketurilor? Cate brutarii care nu vand prin supermarket sunt peste tot in jur? Daca ar fi convinsi de faptul ca nimic nu mai merge pentru ca si asa pe piata sunt mult prea multi producatori de paine, afaceristii din domeniu si-ar strange jucariile si ar pleca acasa.

In loc de asta, un afacerist destept va sta si va analiza piata. El va descoperi usor ca toti oamenii mananca paine. Daca s-ar apuca sa faca marketing pentru toti oamenii s-ar pierde in multimea de producatori. Atunci ce face afaceristul destept din domeniul panificatiei? Isi selecteaza o bucata din intreg. Adica, se axeaza pe un anumit tip de paine cautat de un anumit tip de oameni. Asta face si un specialist care intra intr-un domeniu in care brandul lui personal risca sa nu mai fie remarcat.

Sa zicem ca esti fotograf si vrei sa iti impui brandul personal intr-o piata a fotografilor de nunti, botezuri si cununii. Ce poti tu sa faci diferit? La urma urmelor, tot poze cu cele mai importante momente faci si tot la fel cu colegii de breasla le prelucrezi, deci nu poti inventa apa calda. Nu te contrazic, insa am convingerea ca un pic de creativitate te poate ajuta sa faci diferenta. Daca te uiti un pic peste albumele de fotografii ale fotografilor de la nunti, botezuri, cununii, vei vedea mereu acelasi tipar de poze regizate, in care mirii sunt pusi in tot felul de pozitii de afise de Hollywood, in incercarea de a mima romantismul, bebelusii sunt prezentati in aceleasi ipostaze, peste tot vezi torturi pompoase, decoruri standard si parca fiecare nunta sau botez seamana in poze cu orice alta nunta sau botez la care ai mai fost. Solutia in acest caz e ca tu sa promiti poze autentice, care surprind secvente reale, instantanee ale emotiilor sincere si pline de verosimil. Evident, nu toti cei care se casatoresc vor fi deschisi spre acest gen de poze, dar cu siguranta tu iti vei forma targetul tau, iar brandul tau se va impune pe acest segment.

Prin urmare, impunerea unui brand personal pe o piata supra saturata necesita elementele de baza in orice afacere: research, analiza, creativitate, autenticitate, originalitate si inspiratie. Dar mai presus de toate ea se poate face prin perseverenta si prin convingerea ca este posibil. La urma urmelor nimic nu e nou sub soare. Fondul e mereu acelasi, numai forma face diferenta.

Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!

Am pregatit servicii speciale, concepute pentru a accelera cresterea si a transforma modul in care operezi.
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
1

Date de contact

Ne gasesti si aici

Cum platesc

Offline sau Online folosind un card bancar. Serviciile de plata online sunt efectuate prin MobilPay.

Image
Solutionarea Online a Litigiilor
Solutionarea alternativa a litigiilor