Cum sa iti optimizezi profilul si sa utilizezi eficient retelele de socializare pentru a-ti creste vanzarile

Cum sa iti optimizezi profilul si sa utilizezi eficient retelele de socializare pentru a-ti creste vanzarile

Facebook, Instagram, LinkedIn si alte retele sociale si-au depasit deja de mult statutul de retele de socializare intre oameni si au virat tot mai mult spre zona de business, dovedindu-si eficienta cu precadere in domeniul vanzarilor.

Sa vinzi prin telefon, asa cum se facea cu doar cativa ani in urma, de exemplu, a devenit nu doar perimat si costisitor, ci si ineficient. Chiar si vanzarea prin newslettere incepe sa piarda teren, cunoscut fiind faptul ca rata de deschidere a acestora este de maximum 25%, in cazurile cele mai fericite.

Retelele sociale surclaseaza toate metodele anterioare de vanzare prin faptul ca ofera posibilitatea agentilor de vanzari sa faca research, sa isi inteleaga cumparatorii, sa le descopere valorile si sa afle care le sunt nevoile, precum si sa se faca remarcati si sa castige apreciere si validare.

In acest context, sa crezi ca poti sa ai un business profitabil fara o prezenta intensa in social media este o iluzie. Pentru ca stiu cat de mare este impactul acestei prezente in online si ce eficienta aduce aceasta in mediul de afaceri, am adunat cateva informatii care te pot ajuta sa ai o prezenta remarcabila si profi in spatiul virtual.

Iata ce trebuie sa faci!

  1. Foloseste poza personala la profil! - Chiar si in afaceri, oamenii comunica cu alti oameni. In zilele noastre, un om - deci un brand personal - este o garantie mai buna pentru un produs decat este un brand de firma. Daca lucrezi in vanzari sau vrei sa iti promovezi un business, oricare ar fi el, dar la profil ai pus o poza cu tine si iubitul tau, cu copilul tau sau cu un grup de prieteni, atunci din start ai compromis interactiunea in mediul de afaceri. De asemenea, o poza cu tine intr-un costum de baie pe un sezlong la plaja este potrivita cel mult in cazul in care esti antrenor de fitness sau nutritionist si vrei sa dai un exemplu personal. Opteaza mai degraba pentru o postura decenta si clara, care sa exprime profesionalism. Ai grija si la calitatea pozei! Detaliile fac diferenta.
  1. Pune la Cover o fotografie relevanta - După poza de profil, e important ca poza de coperta sa apara pe toate retelele sociale pe care ai un cont activ. LinkedIn, Twitter si Facebook sunt trei exemple de platforme care ofera aceasta optiune de coperta de care merita sa profiti. Rolul unei astfel de poze este acela de a completa imaginea profesionala pe care doresti sa ti-o creezi. Poza de coperta poate fi actualizata constant cu machete relevante despre ofertele, produsele, evenimentele, promotiile pe care vrei sa le faci cunoscute.
  1. Adapteaza-ti profilul de LinkedIn la tendintele actuale de social selling! - In cazul celor mai multe persoane, profilul de pe aceasta platforma tinde sa semene prea mult cu un CV. Daca vrei sa folosesti reteaua pentru a vinde sau a promova un business, atunci trebuie sa iti modifici abordarea. In loc sa iti faci un profil care sa atragă atentia unui potential angajator, fa mai bine un pas spre a atrage potentialii parteneri sau cumparatori. Pune-ti o titulatura clara si convingatoare, scrie la sectiunea „Despre” detalii referitoare la beneficiile pe care afacerea ta le aduce oamenilor si fa tot posibilul sa lasi o portita deschisa si spre tine - ofera-le oamenilor informatii despre pasiunile tale, despre personalitatea ta si despre orice ii poate ajuta sa perceapa si latura ta umana. Conteaza enorm. 
  1. Urmareste oameni, marci si grupuri relevante din industria in care activezi! - daca decizi sa folosesti social media pentru afaceri, trebuie sa ai in vedere necesitatea de a posta un continut relevant. Aloca-ti deci timp pentru a te conecta atat cu clientii pe care deja ii ai, cat si cu cei pe care vrei sa ii atragi, dar urmareste si colegii din domeniu sau liderii de opinie care pot trasa directii noi si pot oferi la randul lor informatii pretioase. Cu cat networking-ul este mai extins, cu atat sansele de succes se maresc.
  1. Creeaza si genereaza chiar tu content util si original! - Gandeste-te ce crezi ca ii intereseaza pe clientii tai sa afle, ce li s-ar parea interesant, captivant util. Incearca sa nu te rezumi doar la a scrie despre produsele sau serviciile pe care le vinzi, ci sa treci si dincolo de ele, in sfera nevoilor care sunt de satisfacut in randul publicului caruia i te adresezi, sugerand chiar si eventuale solutii. Daca te axezi doar pe produsele sau serviciile tale, contentul devine banal si pierzi atentia oamenilor. Cheia pentru a obtine succesul in afaceri pe retelele de socializare este sa fii de ajutor, nu sa incerci sa vinzi.

Consolideaza asadar aceste puncte esentiale si ulterior iti voi arata si care sunt pasii care te conduc catre nivelul urmator. Da, e adevarat, calatoria in online este continua si nu te poti opri din ea.

Succes!

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare