Cum să gestionezi cu succes Trendurile în Branding Personal în anul 2021

Cum sa gestionezi cu succes Trendurile in Branding Personal in anul 2021

La inceput de 2021, a devenit deja un cliseu sa mai vorbim despre schimbarile dramatice si rapide pe care pandemia de anul trecut le-a produs in viata oamenilor pe intreg mapamondul. De la cumparaturi, la socializare, viata culturala, studii sau joburi, totul a fost transferat in mediul virtual.

Descoperirea vaccinului ani-COVID-19 se contureaza azi ca o promisiune de revenire la normalitate. Cu toate acestea, avantajele pe care oamenii le-au descoperit odata cu transferul activitatii lor online vor mentine in mod cert directiile trasate de 2020, creand noua normalitate de care se tot vorbeste.

Altfel spus, in 2021, va creste numarul de webminarii, workshopuri si cursuri online. Se vor intensifica bloggingul si vlogingul, in timp ce tot mai multi antreprenori, specialisti si experti in diverse domenii vor incerca sa isi surclaseze competitorii din online, cu scopul de a se face remarcati si a-si ajuta business-ul sa prospere.

In ceea priveste Brandingul Personal, din 2021, nevoia crearii si consolidarii acestuia va fi resimtita acut la scara larga. De aceea, in valul de oameni care vor incerca pe toate caile sa se afirme, va fi tot mai greu sa iesi in fata, mai ales daca esti lipsit de flexibilitate, de adaptabilitate, de originalitate si creativitate.

Dar cum nimic nu e imposibil, consolidarea Brandului Personal se va putea face destul de simplu daca ai in vedere cinci trenduri esentiale asupra carora sa te focusezi pentru a-ti promova cat mai eficient afacerea si brandul in anul care tocmai a inceput. Punctual, iata care sunt acestea:

1. Cresterea vertiginoasa a numarului de branduri personale

Multi antreprenori au inteles pe parcursul lui 2020 nevoia impetuoasa de a se pozitiona pe piata cat mai bine, fiind tot mai preocupati de rezultatele remarcabile pe care promovarea in online le poate aduce oricarui business. Astfel, numarul celor care vor dori sa se remarce in online va creste simtitor, ceea ce va amplifica vizibil competitia.

Recomandare: expune-te, vorbind despre tine constient pentru a avea un brand personal de profesionist.

2. Accentul va cadea pe comunitatile realizate in jurul brandului si al produselor

Pandemia a dovedit cat de important este rolul comunitatilor online, care si-au demonstrat multifunctionalitatea, devenind rapid atat spatii optime pentru vanzare, cat si loc de dialog si de research pentru orice business.

Recomandare: prezinta-te ca un lider, ca un formator de opinie sau ca un ghid catre o viata mai buna si strange in jurul tau o comunitate cat mai mare si mai solida. In felul acesta vei avea un brand personal de neinvins.

3. Prezenta online se va extinde de la Facebook catre majoritatea platformelor de social-media.

Clientii carora li te adresezi au migrat de la reteaua lui Zuckerberg catre alte platforme precum Instagram, YouTube, LinkedIn sau TikTok. Daca vrei sa iti oferi garantia ca ajungi la un numar cat mai mare dintre ei, este extrem de important sa fii la randul tau prezent in toate aceste medii.

Recomandare: pune-te la punct cu toate retelele de socializare, cauta sa afli specificul si stilul fiecareia si deschide-te spre invatare si cunoastere permanenta.

4. Scrisul va fi puternic concurat de live-uri pe social media

In functie de evolutia pandemiei, nevoia de interactiune tip face-to-face care a generat in 2020 curentul live-urilor se va intensifica, mai ales pentru ca acestea au demonstrat deja ca sunt unul dintre cele mai eficiente moduri de a te conecta cu comunitatea din jurul tau si al produselor tale. Este de la sine inteles ca, in 2021, tot mai multi profesionisti vor face live-uri.

Recomandare: intocmeste-ti un calendar coerent de promovare in care live-ul sa figureze cel putin o data pe luna si ramai conectat la comunitate ta.

5. Brandurile personale vor deveni mult mai umane.

In 2021, fata umana a brandului va juca un rol esential. Vremurile in care companiile lansau reclame pe site-uri si asteptau sa primeasca comenzi incep sa apuna. De acum inainte, marcile vor investi in Branding Personal pentru liderii si angajatii lor, cu atat mai mult cu cat sondajele arata ca oamenii tind sa creada mai mult in produse daca acestea sunt recomandate de oameni si nu de firme.

Recomandare: Fa eforturi sa te arati in fata lumii, creeaza-ti o personalitate distincta si coerenta cu care sa fii asociat si cu care sa te impregnezi in constiinta publicului tau tinta.

Dincolo de trenduri si retele, de motivatie si disponibilitatea de a invata mereu si rapid lucruri noi, ramane sa tii cont de un detaliu care face diferenta in mod natural: aminteste-ti ca orice-ar fi sa fii original!

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare