Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
Ca orice lucru pe lumea asta, si era digitala a venit la pachet cu avantaje si dezavantaje. Internetul si tehnologia ne-au pus tuturor la dispozitie o gama larga de canale de comunicare, ceea ce ne poate ajuta sa ne crestem vizibilitatea si sa ajungem la un numar cat mai mare de clienti carora sa le transmitem mesajele noastre.
Cu toate acestea, cand vine vorba de selectarea canalelor de comunicare, in special in cazul retelelor sociale, ne ia pur si simplu ameteala si ne simtim ca pierduti fara harta intr-un labirint complicat si neprietenos. Facebook, Instagram, Twitter, Telegram, MeWe, TikTok, SnapChat, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Tumblr, WhatsApp, YouTube etc. - toate ne sunt la indemana, dar ne deruteaza in acelasi timp, pentru ca nu stim pe care este cel mai eficient pentru afacerea noastra sa fim prezenti si, mai ales, cum le selectam.
Pentru cei care au nevoie de ajutor in acest sens, punctez mai jos cinci chestiuni esentiale, de care oricine ar trebui sa tina cont inainte de a lua decizia de a fi sau nu prezent pe una sau mai multe retele sociale. Asadar:
Inainte de a decide asupra canalelor de comunicare, conteaza enorm sa evaluam resursele de timp, bani si umane, de care dispunem. Fiecare canal de comunicare implica un anumit nivel de angajament si resurse, pentru a fi eficient gestionat. Prin evaluarea atenta a acestor resurse, ne putem stabili limite realiste si ne putem concentra doar pe optiunile care se potrivesc cel mai bine cu bugetul si capacitatea noastra. Sa nu uitam ca ne trebuie poze, texte, informatii, materiale video etc. Cine face toate acestea? Cine posteaza? Cine gestioneaza relatia cu clientii? Cu ce frecventa? Cate ore pot fi alocate zilnic? Si tot asa.
Nu incetez sa spun ca avatarul de client bine stabilit face toti banii. Este vital pentru orice afacere sa stim cui ne adresam si cum dam de cei pe care ii vizam. Unde ii gasim? Diferitele canale de comunicare pot ajunge la audiente diferite, iar cunoasterea publicului nostru ne ajuta sa selectam intocmai platformele care ne vor ajuta sa ne atingem obiectivele de comunicare. De exemplu, daca ne adresam unei audiente mai tinere, putem lua in considerare canalele de social media, in timp ce, daca ne dorim sa comunicam cu profesionisti dintr-un anumit domeniu, am putea opta mai degraba pentru evenimente sau conferinte relevante.
Vin aici cu un exemplu usor hilar, ca sa demonstrez cat de mult inseamna sa cunosti specificul unei platforme pe care vrei sa fii prezent. Sa zicem ca vinzi ceaiuri pentru menopauza si te-ai gandit sa fii prezent pe MeWe sau Telegram, doua retele foarte populare in randul persoanelor foarte tinere. Ai nimerit acolo ca nuca in perete, nu? Locul tau pentru comunicare si promovare in acest caz este mai degraba pe Facebook, unde se gasesc cele mai multe persoane de peste 45 de ani. Sa te incapatanezi sa fii pe toate platformele este deci un efort inutil si inseamna, la modul cel mai cinstit, o risipa de timp, bani si energie.
Este important sa ne stabilim obiective realiste in functie de etapa in care ne aflam si de resursele disponibile. Fiecare canal de comunicare are propriile sale avantaje si limite, iar stabilirea unor obiective realiste ne poate ajuta sa luam cele mai bune decizii in privinta modului de comunicare si a canalelor utilizate. In functie de scopurile noastre, putem alege sa fim prezenti pe un singur canal si sa ne concentram pe construirea unei comunitati puternice sau sa ne diversificam prezenta pe mai multe canale pentru a atinge o audienta mai larga (tinand cont de tot ce am zis la punctele anterioare!).
Dupa ce ati ales canalele de comunicare potrivite si v-ati definit obiectivele, este important sa testati si sa masurati rezultatele. Monitorizarea performantei pe diferite canale ne permite sa identificam ce functioneaza si ce trebuie ajustat. Prin evaluarea constanta a rezultatelor, putem face ajustari si optimizari pentru a ne imbunatati strategia de comunicare pe termen lung. Spun de cate ori am prilejul ca marketingul inseamna testare si ca rezultatele pot fi doar intuite, dar nu pot fi anticipate. In marketing si comunicare ne miscam pe nisipuri miscatoare si trebuie sa cautam constant calea prin care sa nu ne ducem la fund.
Prin urmare, pentru a scapa de durerile de cap pe care ni le da alegerea canalelor pe care vrem sa ajungem la publicul nostru, este important sa parcurgem aceste etape care tin de identificarea resurselor, obiective realiste, public tinta si strategie clara de comunicare, amintindu-ne sa fim in permanenta la ce a mers si ce nu, pentru a ajusta continuu si a regla lucrurile astfel, incat sa stim ca, in cele din urma, am reusit sa ajungem si sa ne mentinem pe calea cea mai buna pentru promovarea afacerii noastre. Miza nu e sa fim prezenti peste tot, ci sa fim prezenti acolo unde se afla si clientii nostri.
Succes!