Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
O vorba spune ca romanul este un maestru al improvizatiilor. El este cel care isi inlocuieste singur piesele de la masina, el repara laptopuri si telefoane, el isi zugraveste singur si tot el isi conecteaza aragazul la conducta de gaz sau isi monteaza aparatul de aer conditionat.
Daca ar putea, s-ar opera si si-ar scoate si masele singur. Scepticismul cu care romanul priveste specialistii este aproape inegalabil.
E suficient sa petreci cateva ore in social media ca sa sesizezi cata neincredere li se arata expertilor si cate meme-uri de amuzament genereaza acestia, fara sa-si fi propus vreodata asta.
De unde ni se trage asta? Poate din perioada comunista in care lipsurile la care era supusa populatia ne determinau sa gasim fel si fel de solutii de compromis.
Asa s-au dezvoltat si incetatenit cel mai probabil zicale precum "Cine vede si nu stie zice c-asa tre' sa fie" sau "Lasa, ca merge si-asa!".
Mai interesant este ca improvizatia isi face loc nu doar la categoriile sociale din partea de jos a ierarhiei. Ea se strecoara subtil si insidios inclusiv in randul intelectualilor.
Ne place sau nu, cei mai multi dintre noi am vrea ca lucrurile sa fie facute, dar nu suntem dispusi sa platim oamenii specializati in anumite domenii.
Ca om de marketing, am vazut de zeci, poate chiar de sute de ori, persoane care nu doar ca socoteau ca banii pe marketing sunt bani aruncati in vant, dar mai traiau si cu convingerea ca absolut orice face un marketer pe "o caruta de bani", cum se exprimau, pot face si ei la fel de bine - chiar daca nu au nici studii de specialitate, iar experienta lor in domeniu este nula.
Se intampla la fel si in cazul celor care ar avea nevoie de un brand personal. Intocmai cum, atunci cand au o durere fizica de orice natura, isi cauta simptomele pe net si, pe baza informatiilor peste care dau la intamplare, isi pun un diagnostic si chiar incep sa se trateze singuri, multi cauta pe Sfantul Google cateva articole despre cum se construieste un brand personal si in felul acesta cred ca au dobandit intreaga cunoastere in domeniu.
Asta in cazul fericit in care oamenii inteleg nevoia de a avea un brand personal si modul extraordinar in care acesta contribuie la consolidarea sau ridicarea nivelului in cariera.
Sa fii specialist intr-un domeniu, sa ai diplome si experienta de zeci de ani in spate iti poate oferi recunoastere profesionala, dar nu iti aduce notorietate si nu te pozitioneaza ca centru de referinta in domeniul tau – cu precadere atunci cand te consideri elitist sau ai un orgoliu profesional care te determina sa nu vrei sa lupti pentru imagine, pe motiv ca nu vrei sa intri in rand cu toti pseudo expertii pe care i-ai vazut in online bucurandu-se de un nemeritat succes.
Acest mod de gandire este pagubos atat pentru tine, ca om specializat in ceva anume, cat si pentru cei care ar putea sa se foloseasca de expertiza ta si sa aiba acces, prin tine, la calitate.
Cunosc multi oameni extrem de pregatiti in domeniul in care activeaza, care se mira ca persoane mult mai slabe decat ele, din punct de vedere profesional, fac bani si se bucura de succes, comparativ cu ei, care, desi sunt mult mai buni, raman totusi intr-o obscuritate complet dezavantajoasa.
Cu toate acestea, sa le vorbesti acestor oameni despre nevoia pe care o au de a-si construi un brand personal e ca si cum ai comite un sacrilegiu fara precedent.
Cum sa se laude ei in fata altora? Cum sa apara ei in poze si in materiale video? Cum sa se dea ei experti de la sine putere?
Inutil sa le explici unor astfel de oameni, ca invatand sa-si construiasca pas cu pas un brand personal in stil profesionist, cu sprijinul specialistilor in domeniu, vor iesi in fata ca ceea ce sunt si se vor afirma de pe pozitia pe care o merita.
Sa-ti construiesti un brand personal solid in cariera a devenit astazi vital, atat pentru angajati, cat si pentru freelanceri sau antreprenori.
Ca angajat, cand vorbesti in numele brandului de companie, ceea ce este imposibil sa nu faci, ai sentimentul ca primesti recunoastere, dar uiti ca, de fapt, cel care te propulseaza este brandul firmei.
In absenta unui brand personal care sa iti confere greutate pe piata pe care activezi, vei ramane mereu un angajat usor de inlocuit, care, cinstind vorbind, poate zbura oricand.
Un brand personal in schimb va face din tine un pilon de sustinere a businessului pentru care lucrezi, te va ajuta sa ai un network bogat si sa capeti influenta personala in piata, ceea ce il va pune pe angajator in situatia de a-si dori sa te pastreze orice ar fi.
Pe de alta parte, daca intr-o zi decizi ca vrei sa-ti dai demisia si sa treci pe cont propriu, in cazul in care nu ai un brand personal, numarul provocarilor pe care le vei avea de infruntat se dubleaza simtitor.
Nu doar ca va trebui sa treci prin experienta de a intelege ce, cum si cand trebuie sa faci, dar mai trebuie sa lupti sa te si afirmi.
Pe cand atunci cand oamenii te stiu si iti constientizeaza valoarea si statutul de specialist intr-un anumit domeniu, tot ce iti ramane de facut este doar sa inveti care sunt pasii prin care poti sa iti lansezi un business al tau si sa il duci la noi si noi niveluri.
Prin urmare, ca sa nu ma lungesc mai mult, iti spun ca, daca vrei sa ai o viata profesionala care sa stea sub steaua succesului, in primul rand trebuie sa accepti ca ai nevoie de un brand personal si ca ai nevoie sa stii cum se construieste el.
Renunta la improvizatii, incearca sa nu lucrezi dupa ureche si, in calitatea ta de om specializat pe un domeniu, acorda-i respect si recunoastere si omului specializat in brand personal.
Cauta-l si incearca sa inveti de la el tot ce ai de facut pentru ca maine sa devii profesionistul numarul 1 in zona ta de actiune si nu te mai lasa pacalit de gandul ca si tu stii cum se face, ca nu e asa de greu, ca oricum lumea stie cine esti si ce poti.
Din experienta iti spun ca esti in eroare si nu merge deloc asa. Ai deci grija ce alegi pentru tine si cariera ta.
Cristina Norocel este consultant in branding personal si strategie de marketing. "Marketingul este un domeniu in care obosesti mult, dar de care nu te saturi niciodata pentru ca e extrem de dinamic si de ofertant.
Dar, oricat de multe fatete si valente ar avea, marketingul se va sprijini mereu pe cativa piloni de baza pe care creativitatea tese mereu nestingherita noi si noi "vesminte". Or, tocmai acesti piloni ii cunosc eu foarte bine", afirma Cristina Norocel.