Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
Marea provocare a afacerilor locale este aceea de a se "bate" cu acei colosi, nationali sau internationali, care functioneaza ca niste imperii in piata in care se desfasoara. Competitia este inegala din multe puncte de vedere.
Cu toate acestea, exista speranta de supravietuire si pentru afacerile locale, iar aceasta vine din numeroasele strategii de marketing, care pot contribui la maximizarea vizibilitatii si la extinderea bazei de clienti in comunitatea locala si chiar dincolo de ea.
Pentru a veni in sprijinul celor care se cred prea mici pentru a rezista pe piata in care au patruns, am intocmit o lista cu cinci tactici eficiente pentru promovarea afacerilor locale
Google My Business este un instrument esential pentru orice afacere locala. Cei care inca nu si-au creat un profil pe aplicatie ar trebui sa o faca. Aici, vor putea furniza informatii precise despre domeniu, locatie, program etc. In plus, vor putea posta fotografii de calitate si vor primi recenzii de la clientii multumiti (cu cat mai multi, cu atat mai bine). Daca doriti sa faceti acest pas, nu uitati sa utilizati cuvinte cheie pentru domeniul vostru de activitate pentru ca, in felul acesta, sa deveniti vizibili in rezultatele cautarilor locale.
Ce inseamna asta mai exact? Sa folositi publicitatea geografica pentru a va directiona mesajul catre publicul tinta din zona voastra (la nivel local si/sau regional). In acest scop, puteti folosi instrumente precum Facebook Ads sau Google Ads pentru a segmenta publicul tinta in functie de locatie si interese locale. Acest lucru va va ajuta sa va maximizati investitia publicitara, atragand clienti care sunt cei mai susceptibili sa va devina clienti fideli.
Parteneriatele cu alte afaceri locale pot fi extrem de eficiente pentru ambele parti implicate. Luati in considerare organizarea de evenimente comunitare sau campanii promotionale in colaborare cu alte afaceri din zona. Acest lucru nu numai ca va va creste vizibilitatea in comunitate, dar va va si permite sa va conectati cu potentiali clienti intr-un mod autentic si valoros.
Este aproape vital sa fiti activi in comunitatea voastra. Daca participati la evenimente locale, sponsorizati echipe sportive sau evenimente culturale, sau va oferiti serviciile pentru diverse cauze locale, deja va cresteti nivelul de notorietate si de brand awareness. In plus, castigati increderea clientilor si aveti sanse majore sa ii fidelizati.
Stie deja toata lumea ca social media reprezinta una dintre cele mai puternice unelte pentru eficientizarea afacerilor locale. In afara de promovarea produselor sau serviciilor voastre, puteti folositi platformele sociale si pentru a impartasi povesti despre comunitate, pentru a raspunde la intrebarile clientilor sau pentru a promova evenimentele locale. Construiti o legatura autentica cu urmaritorii si in mod cert veti reusi sa ii transformati in clienti loiali.
Asadar, pentru afacerile locale, succesul in marketing depinde in mare masura de capacitatea lor de a se conecta cu comunitatea locala si de a construi relatii durabile cu clientii. Implementand strategiile listate aici, antreprenorii locali isi vor creste nu doar vizibilitatea, ci si baza de clienti. In plus, vor fi priviti de comunitate drept garantii calitatii, tocmai pentru ca vor fi vazuti drept "unul de-ai nostri".