Cinci lucruri esentiale de care sa tii cont cand te apuci sa scrii un text de promovare

Cinci lucruri esentiale de care sa tii cont cand te apuci sa scrii un text de promovare

Oricine are un cont de Facebook si o adresa de E-mail se intalneste zilnic cu texte scrise de un copywriter, mai mult sau mai putin inspirat. Frecventa cu care ne intalnim cu texte de reclama ne facem pe multi sa credem ca suntem familiarizati cu tiparul in care acestea sunt formulate si - de ce nu? - putem si noi sa le scriem. La urma urmelor mai toate incep cu "Cum sa ..." sau cu "Vrei sa... " si sfarsesc cu o promisiune si un indemn de a cumpara un serviciu sau produs.

Dar oare este chiar atat de simplu pe cat pare? Si daca da, atunci cum se face ca unele texte au un succes colosal, in timp ce altele raman necitite?

Desi este destul de greu de decis cand un copywriter este bun sau nu, pentru ca acelasi om poate scrie un text care sa genereze vanzari de milioane de lei sau euro, dar si texte care sa nu reuseasca sa capteze atentia prea multor oameni, exista totusi cateva aspecte de care este esential sa tii cont cand te apuci sa scrii un text de promovare.

Intre acestea, cinci sunt cele de care merita cu adevarat sa tii seama pentru a avea succes cu textele pe care le scrii:

  1. Titlul face diferenta - orice copywriter, expert sau la inceput de drum, stie ca un titlu slab face ca advertorialul sa nu fie citit de nimeni. Titlul poate sabota fara mila un text excelent. Indiferent de tipul de public pe care il ai, indiferent de ce doresti sa prezinti, vei avea mereu nevoie sa captezi atentia. Un titlu bun te va ajuta foarte mult in acest sens. Insa titlul este doar carligul in care prinzi clientul, care nu ramane neaparat agatat. Un titlu foarte bun poate capta atentia, dar nu poate salva restul textului daca acesta este plictisitor sau greu de citit.
  1. Nu incerca sa pari destept! - partea cea mai grea in copywriting este sa reusesti sa scrii simplu. Daca iubesti jocurile de cuvinte, metaforele, frazele lungi si intortocheate etc., cu siguranta ti se va parea foarte greu sa renunti la stilul tau. Oricat de tentant ar fi sa scrii texte sofisticate care sa te faca sa pari inteligent si cult, cel mai bine e sa te abtii. Daca vor literatura sau filosofie, oamenii citesc carti. In textele de promovare, ei cauta raspunsuri rapide pentru problemele cu care se confrunta. Si nu doresc sa interpreteze texte. Daca nu poti rezista tentatiei, din cand in cand poti strecura pe ici, pe colo, cate o fraza care sa te faca sa arati ca esti citit, dar macar nu face asta in titlu! 
  1. Fa research ca la carte! - Marele secret al copywriterilor de succes sta in faptul ca sunt oameni care nu se opresc din cercetat. Fac research. Asa cum un miner nu se opreste din sapat pana cand nu scoate la suprafata carbunele de cea mai buna calitate, un copywriter cauta fel si fel de informatii pe care le-ar putea folosi. Cu cat obtii mai multe informatii, mai ales despre cei carora le adresezi mesajele tale, cu atat mai mare va fi succesul textelor pe care le vei scrie. Sunt copywriteri de succes care spun ca, de multe ori, in scrierea textelor lor, au preluat pur și simplu idei din comentariile oamenilor de pe Facebook si le-au folosit in textele lor. Pentru ca, in acest domeniu, textele nu sunt despre cel care scrie, ci despre cel caruia i se scrie.
  1. Nu uita unde vrei sa ajungi! - Ori de cate ori te apuci de scris un text, o faci cu un scop. Vrei sa obtii ceva de la oameni - de regula o reactie. Altfel spus, vrei sa ii impingi catre punctul in care, atunci cand ii indemni la actiune, sa si faca precum le ceri. Scopul unui text de promovare poate fi oricare, sa cresti numarul de abonati la newsletter, sa iti largesti audienta, sa transmiti informatii despre un produs nou etc. Daca nici tu nu stii ce vrei si unde vrei sa ajungi cu textul pe care-l scrii, mai bine nu te mai apuca de scris!
  1. Nu fi plictisitor! - Cand incepi sa scrii, dincolo de tehnici, trebuie sa ai in cap un detaliu foarte important. Textul tau e la doar un click distanta de ceva ce-ti poate distrage clientul. Daca te lansezi in detalii plictisitoare, daca lungesti prea mult povestea si nu mai ajungi odata la esenta, omul se va opri din citit si va trece la altceva. In acest caz, tu ai scris textul degeaba, iar el va cumpara de la altul. Incearca sa gasesti mereu calea cea mai simpla de a spune lucrurile, fara sa omiti esenta si fara sa plictisesti. Doar asa succesul va fi al tau. 

Poate citind aceste randuri ti-ai spus in sinea ta ca scrierea textelor care vand nu e asa simpla precum pare. Si chiar ai dreptate! Dar gandeste-te, daca ar fi simplu, ar face toata lumea, nu?

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare