Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
Ti se intampla sa te intrebi de ce atragi doar clienti dificili sau de ce nu reusesti sa aduni multe like-uri si comentarii pe Facebook? Te framanti mereu la gandul ca nu vei reusi niciodata sa iti ajungi din urma concurenta? Atunci este musai sa descoperi ce contine kitul de brand personal care te poate ajuta in acest sens.
Desi pare o sperietoare pentru multi, brandul personal nu este nici magie, nici alchimie. Nici nu li se adreseaza unor categorii sociale privilegiate. Un brand personal bine facut este pur si simpla la indemana oricaruia dintre noi.
Ca sa te convingi ca nu e mare filosofie, am sa trec in cele ce urmeaza direct la prezentarea celor cinci instrumente de baza care stau la baza construirii unui brand personal:
Cand ai citit asta te-ai gandit ca nu ti-am spus nimic nou, nu? Ti se pare ca e prea simplu, probabil. Si ai dreptate sa crezi asta. Este chiar atat de simplu. Dar tocmai pentru ca e simplu, tendinta e sa nu iei in calcul acest aspect esential cand vine vorba de brandul personal. Ca sa fii coerent si sa ii ajuti pe ceilalti sa afle cine esti si ce faci, trebuie sa stii in primul rand tu. Sunt oameni care au mai multe competente si au tendinta sa si le insire pe toate de-a valma, de nu mai stii ce face omul ala, de fapt.
Gandeste-te, de pilda, la un fotograf. Ce altceva face el decat poze? Dar el stie sa faca un anumit gen de poze, este axat pe anumite poze - de nunta, de natura, portrete, documentare etc. - iar asta trebuie sa transmita si prin brandul lui personal. Dar acest lucru e valabil in absolut orice domeniu. Asa ca, daca e simplu, nu il neglija. Ia-l in calcul si ocupa-te de el ca sa ai un brand personal de succes.
Daca nu ai auzit inca, propozitia unica de vanzare este acea fraza care ii ajuta pe clienti sa priceapa rapid ce faci. Altfel spus, te vinde pe tine si serviciile tale. Intr-o lume in care oamenii nu au timp sa citeasca texte lungi si pagini intregi de prezentare, cel mai usor iesi in fata cand le spui rapid, in cuvinte putine, ce faci tu mai bine decat ceilalti si de ce clientii ar fi avantajati sa te aleaga pe tine.
O propozitie unica de vanzare nu o vei putea construi niciodata in avantajul tau daca sari peste ce ti-am spus la punctul 1. Deci atentie la etape!
Dupa ce ai stabilit cine esti si ce stii sa faci mai bine decat altii, ce te face unic in ceea ce faci, este momentul sa stabilesti cat se poate de clar cui te adresezi. Daca tu faci fotografii de nunta - ca sa raman la exemplul de mai devreme - dar ai in targetul tau oameni casatoriti de 10, 20 de ani sau oameni care sunt pasionati de fotografie de alt gen, atunci pe acei oameni ii ai degeaba.
Ca sa stii cui te adresezi, este vital sa iti stabilesti o nisa. Iti vei construi un brand personal eficient si profesionist numai si numai prin raportare la interesele si nevoile nisei pe care o vizezi.
Stiu persoane care cred ca website-urile nu mai sunt la moda si ca lumea oricum sta pe social media, nu mai cauta pe net dupa site-uri. Gresit! Cand ai un site, oamenii se vor duce sa se informeze despre tine. Mai mult, vor avea garantia ca nu esti cineva care minte, ca existi cu adevarat si ca expertiza ta este reala.
In absenta unui site care sa contina detalii relevante despre cine esti si ce faci, oamenii nu vor avea incredere sa colaboreze cu tine. Asa ca fa tot posibilul sa iti faci site. Conteaza!