Blog

Timp de citit: 6 minute (1183 cuvinte)

Cinci greseli pe care habar n-aveai ca le comiti in social media

Cinci greseli pe care habar n-aveai ca le comiti in social media

Construirea unui brand personal inseamna, intre altele, si construirea unei prezente constante in social media. Multa lume incepe deja sa fie constienta de asta si, pornind de la premisa ca prezenta sociala inseamna sa postezi constat pe Facebook, Instagram sau orice alta platforma, considera ca atat e suficient.

In mod surprinzator pentru unii, un brand personal care sa iti aduca beneficii reale la nivel de imagine si credibilitate nu se poate construi doar prin postari aleatorii, pe orice subiecte iti trec prin minte, ghidandu-te dupa principiul "Hai sa postez si eu ceva, orice, numai sa nu am pagina goala".

Cinci greseli pe care multi le fac in social media

Prezenta in social media nu se construieste usor, iar cei ce vor sa se pozitioneze corect din punct de vedere profesional ar trebui sa fie atenti la fiecare pas, daca vor ca efortul lor sa si merite. Pentru acestia, am creat o lista a celor cinci greseli pe care multi le fac fara ca macar sa realizeze - si pe care deci le faci si tu desi habar nu ai ca le faci.

1. Pornesti de la premisa ca toata lumea poate fi in targetul tau

Sa iti cunosti publicul este o veriga esentiala in construirea brandului personal si a unui plan eficient de actiune in directia consolidarii acestuia. Sa presupunem, de pilda, ca vinzi produse si servicii care ii intereseaza pe asa numitii Millennials. Daca te rezumi la faptul ca persoanele care se incadreaza in aceasta categorie sunt interesate de meme-uri si anumite subiecte, ti-ai compromis brandul din start. Ca sa ai succes, este necesar sa faci un research ca la carte si sa stabilesti foarte clar, din categoria Millennials cine mai exact ar putea fi interesat pe bune de oferta ta. Am spus-o si-o repet, mai bine aduni in jurul tau 200 de oameni interesati in mod real de produsele sau serviciile tale decat 2000 de oameni pentru care nu prezinta niciun interes ceea ce oferi tu. In acest din urma caz, ai pierdut jocul.

2. Esti plictisitor/ plictisitoare

Te-ai gandit vreodata ca postarea ta se pierde printre mii de postari zilnice ale altor persoane? Asa cum tu scrollezi rapid si treci peste fel si fel de postari care nu iti sar deloc in atentie, si altii fac la fel cu postarile tale. Daca nu vrei sa te pierzi intr-o masa de postari anoste, care trec neobservate, fa tot ce poti sa nu plictisesti. Invata de la altii cum sa te faci remarcat si cauta sa iesi in evidenta cat mai bine cu subiecte interesante, fotografii atractive, puncte de vedere noi, perspective diferite asupra unor probleme, umor etc. Ai grija insa ca, din dorinta de a fi mereu original si surprinzator, sa nu te trezesti ca gafezi prin epatari enervante sau exagerari care iti pot sabota credibilitatea.

3. Stergi comentariile negative

E drept ca nimanui nu-i face placere sa auda sau sa citeasca despre sine sau munca lui comentarii rautacioase - cu atat mai putin atunci cand acestea sunt lipsite de temei. Daca tu nu ai facut asta niciodata, am convingerea ca ai vazut la altii cum se lanseaza intr-un sir lung de discutii ostile pentru ca, in cele din urma, sa stearga tot sirul de conversatii. De aceea, sfatul meu este ca, oricat ai fi de tentat/a sa stergi comentariile negative sa te feresti sa o faci. Si ca sa nu iti compromiti brandul personal, atunci cand ai de-a face cu asa numitii hateri, fa bine si nu le raspunde sub impulsul emotiei sau ignora-i pe deplin. 

Aminteste-ti ca numai in pomul fara roade nu se da cu pietre si bucura-te ca numarul celor care sunt de acord cu tine si te sustin este mai mare decat al celor care isi manifesta dezaprobarea. Cel mai adesea, in aceste cazuri nu este despre tine, este despre ei. Daca insa o persoana care comenteaza iti scoate in evidenta greselile, multumeste-i pentru sfaturi si imbunatateste-te. Daca insa observatiile acestea, fie ele oricat de pertinente, sunt pur si simplu toxice, fa cum am zis mai devreme: ignora-le!

4. Nu stii ce ton sa folosesti in postari

O persoana poate face orice are chef cu contul sau personal de pe o retea de socializare, atat timp cat nu urmareste ca, prin acest cont, sa isi construiasca un brand personal. Cand urmaresti ca prin reteaua de socializare sa te impui profesional, obligatoriu ai grija si la tonalitatea pe care o abordezi. In acest scop, va trebui sa faci tot posibilul sa iti alegi o voce de brand. Ai grija sa nu fie una prea formala pentru ca risti sa iti plictisesti auditoriul. Pe de alta parte, vezi cum faci sa nu fii nici prea "casual" in exprimare si limbaj - sau si mai rau, ofensator - pentru ca asta e mai rau decat sa adopti un ton scortos si formal. E in regula sa incerci, de pilda, si sa fii amuzant, dar si aici intri pe un teren subred pentru ca unele glume pot leza diverse orgolii sau pot pur si simplu sa nu prinda la toti urmaritorii tai. Deci asigura-te ca ai un ton prietenos, asa cum crezi ca se asteapta targetul tau sa fie (si nu uita ce am spus anterior: cunoaste-ti bine targetul ca sa stii ce ton adopti!).

5. Amesteci planul personal cu cel profesional

Bineinteles ca un brand personal inseamna sa scoti in evidenta persoana. E foarte adevarat ca pentru asta e bine ca, din cand in cand, sa intredeschizi usa si spre viata ta personala, cat sa vada publicul tau si fragmente din ceea ce te reprezinta ca om. Totusi, sa postezi zilnic ce mananci, la ce sala de sport mergi, unde iti bei cafeaua, ce te deranjeaza la oamenii din metrou, ce note sau ce premii a primit copilul tau la scoala sau cine stie ce alte informatii de acest gen nu inseamna altceva decat ca amesteci nepermis de mult viata profesionala cu cea privata si, romaneste vorbind, faci din brandul tau personal o shaorma cu de toate.

Am expus aceste greseli pentru ca le-am intalnit nedorit de mult in online la oameni care doresc in mod evident sa se afirme profesional si sa aiba un brand. Le-am mai expus si cu scopul de a arata ca ceea ce pare simplu si la indemana oricui, de fapt, este destul de complicat atunci cand nu faci rabat de la calitate si tii mortis sa intorci lucrurile in favoarea ta si sa ai un brand personal eficient, care sa te umple de beneficii.

Asa ca grija mare si succes!

Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!

Am pregatit servicii speciale, concepute pentru a accelera cresterea si a transforma modul in care operezi.
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
1

Date de contact

Ne gasesti si aici

Cum platesc

Offline sau Online folosind un card bancar. Serviciile de plata online sunt efectuate prin MobilPay.

Image
Solutionarea Online a Litigiilor
Solutionarea alternativa a litigiilor