Blog

Timp de citit: 3 minute (680 cuvinte)

Ce sa fii mai intai pentru a avea un brand de succes: storyteller sau story doer?

Ce sa fii mai intai pentru a avea un brand de succes: storyteller sau story doer?

Dupa ce mult timp s-a batut moneda pe importanta Storytelling-ului in marketing, Story Doing pare sa se afirme tot mai mult si sa-l surclaseze, cand vine vorba de aceasta importanta. Altfel spus, sunt voci care afirma ca inainte de a fi storyteller este vital sa fii story doer.

Daca storyteller-ul este cel care povesteste, story doer-ul este cel care actioneaza, care face lucrurile sa se intample si obtine rezultate. Cu alte cuvinte, dupa cum zice o zicala celebra din popor, story doer-ul este cel care porneste de la premisa "fapte, nu vorbe" sau de la "teoria ca teoria, dar practica ne omoara".

Marketingul prin storytelling a fost una dintre cele mai populare tendinte de comunicare din ultimul deceniu. Atunci cand isi spune povestea, un brand isi poate impartasi experientele si valorile cu scopul de a se conecta cu clientii sai. In acest fel, isi consolideaza relatia cu oamenii pe care ii targeteaza.

Cu toate acestea, ca sa ai ce povesti, in mod firesc si logic, este necesar sa fi facut ceva. De aceea, atat in cazul brandurilor de companie, cat si in cazul brandurilor personale, ordinea corecta a actiunilor este sa faci, apoi sa spui ce ai facut, sa povestesti.

Principiul nu este deloc nou. In critica literara se spune ca, pentru a putea fi un critic de carte bun, este foarte important sa incerci tu insuti sa scrii. De ce? Pentru ca, mergand pe drumul pe care merge un scriitor in elaborarea textului sau, intelegi gradul de dificultate pe care il implica munca lui, cunosti de aproape supliciul creatiei si vezi cat de greu sau de usor atingi rezultatele.

Este la fel si in construirea brandurilor. Nu poti sa-i predici cuiva prin poveste ceva ce tu insuti nu ai aplicat ca sa demonstrezi ca se poate si in practica. Sau poti, dar credibilitatea ta are de suferit daca povestea nu este coroborata si de fapte si rezultate. Clientii au inceput sa puna tot mai mult la indoiala legitimitatea povestii si sa se intrebe cat de reala e aceasta sau daca a fost creata doar in scopuri de marketing. Mai mult decat atat, datorita posibilitatilor pe care le ofera social media, oricine poate deveni un povestitor sau un influencer online, dar la nivel de credibilitate nu e la fel de simplu.

Pentru a intelege mai rapid aceste aspecte, este suficient sa ne gandim la ce alegere am face in conditiile in care am avea probleme cu greutatea si am vrea sa slabim. Am merge la un nutritionist care ne dovedeste prin felul cum arata ca ceea ce ne spune sa mancam este si ceea ce se dovedeste eficient sau am merge la un nutritionist care are el insusi probleme cu greutatea (sau cu glanda)?

Acestea fiind spuse, se pune asadar intrebarea: cum poate un brand sa produca o poveste care sa fie atat memorabila, cat si credibila? Fireste, raspunsul este prin Story Doing, care ii permite unui brand sa dovedeasca nu doar veridicitatea povestilor pe care le impartaseste cu publicul sau, ci sa isi promoveze si valorile.

Concluzionand, putem spune ca, in disputa Storytelling versus Story Doing, cele doua nu se exclud, ci sunt mai curand complementare, ele fiind, de fapt, esentiale pentru modul in care este perceput un brand - ceea ce se traduce prin faptul ca brandul respectiv trebuie sa gaseasca echilibrul perfect intre practica si promovare. In timp ce Storytelling-ul atrage atentia clientilor, Story Doing-ul este cheia de a-i mentine si fideliza.

Pentru cei pregatiti sa-si duca afacerea la nivelul urmator, avem o veste buna!

Am pregatit servicii speciale, concepute pentru a accelera cresterea si a transforma modul in care operezi.
Acum este momentul sa-ti optimizezi afacerea si sa deblochezi noi oportunitati.
Vrei sa vezi despre ce este vorba? CLICK AICI
1

Date de contact

Ne gasesti si aici

Cum platesc

Offline sau Online folosind un card bancar. Serviciile de plata online sunt efectuate prin MobilPay.

Image
Solutionarea Online a Litigiilor
Solutionarea alternativa a litigiilor