Brandul Personal, pe înțelesul tuturor

Brandul Personal, pe înțelesul tuturor

In ultima vreme, se discuta si se scrie tot mai mult despre Brand Personal, insa exista inca multi oameni care nu stiu ce inseamna mai exact notiunea aceasta, dar mai ales la ce foloseste sa ai un brand personal bine construit.

Cea mai scurta si mai simpla definitie a Brandului Personal ar fi aceea data Jeff Bezos, CEO si fondator al Amazon.com, care spune ca ,,Brandul Personal reprezinta ceea ce spun ceilalti ca esti atunci cand tu nu esti cu ei in aceeasi incapere". Cu alte cuvinte, Brandul Personal are legatura cu tine, dar tine cont de perspectiva celorlalti.

Desi notiunea in sine suna pompos si complicat, adevarul este ca fiecare om are un brand personal, pentru ca fiecare om lasa o impresie in mediul social in care traieste si isi desfasoara activitatea. Chiar daca brandul personal tine de parerea celorlalti, nu se poate spune ca persoana care are un anumit brand este exonerata de responsabilitatea brandului respectiv. Dimpotriva, ea contribuie prin tot ceea ce face si spune la construirea brandului sau, influentand opinia celorlalti prin felul in care se infatiseaza.

Lasand la o parte ideea de brand personal si analizand numai notiunea de brand, descoperim ca brandul este suma perceptiilor pe care un anumit public il are fata de un anumit subiect. Spre exemplu, in cazul unei companii producatoare de masini, brandul pe care aceasta il are inseamna totalitatea parerilor emise de clientii companiei respective in urma experientei avute atat cu produsele acesteia, cat si cu alte servicii pe care le pune la dispozitia clientilor sai.

In acelasi mod, fiecare interactiune pe care am o persoana a avut-o sau o are cu ceilalti, contribuie la formarea brandului sau personal. Acesta este punctul in care intervine cea de-a doua chestiune extrem de importanta in povestea Brandului Personal, anume aceea a felului in care oamenii aleg sa isi construiasca acest brand, astfel incat sa aiba numai de castigat de pe urma lui.

Iata de ce este foarte important ca, inainte de a porni pe drumul construirii unui Brand Personal, sa incercam ne raspundem toti la o intrebare simpla, dar esentiala: cine are nevoie de un Brand Personal si pentru ce?

Am stabilit deja ca fiecare om are deja un Brand Personal - mai mult sau mai putin coerent si clar, de care este mai mult sau mai putin constient. Reducand notiunea de Brand Personal la imagine, desprindem concluzia ca orice om are o anumita imagine care contribuie la tot ce tine de viata sa privata sau profesionala. Prin imaginea creata, oamenii ajung sa isi dezvolte business-uri, sa incheie parteneriate, sa obtina un loc de munca etc., ceea ce presupune in general eforturi si investitii de resurse de timp si energie.

Lucrurile se schimba insa atunci cand Brandul Personal este deja creat, consolidat si recognoscibil. In acest caz, eforturile de construire a unei imagini nu ar mai fi necesare, pentru ca lumea va sti din start cu cine interactioneaza.

Important de mentionat este faptul ca, atunci cand intelege necesitatea lui si alege sa investeasca in brandul sau personal, orice om trebuie sa aiba in vedere faptul ca Brandul Personal nu poate si nu trebuie sa fie confundat cu o imagine fabricata, cu o poleiala pe care sa ti-o aplici ca sa dai bine. Dimpotriva, Brandul personal trebuie sa fie autentic, construit pe ceea ce esti tu ca om, punand accent pe acele calitati pe care doresti sa le aduci in lumina reflectoarelor - cu conditia ca ele sa existe cu adevarat in interiorul tau si sa te defineasca.

O imagine falsa, oricat de bine ar fi construita, la un moment dat va fi demascata, iar Brandul Personal pe care ai luptat sa il creezi ar fi compromis definitiv. De aceea, pentru a-l pune in folosul tau, Brandul Personal trebuie construit numai in acord cu tine, cu valorile care te definesc si cu scopurile la care iti serveste. Altfel, nu va fi decat o dezamagire inutila si un esec total - poate chiar ireversibil.

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare

Daca ai inceput sa lucrezi la brandul tau personal, te felicit!

Ma bucur ca te-ai hotarat sa faci primii pasi catre ceea ce poti deveni tu, ca brand autentic si aliniat cu cine esti, cu adevarat, in interior. Eu am convingerea ca oricine are potentialul si instrumentele pentru a deveni cunoscut si apreciat pentru cine este si ce are de oferit.

Iti ofer GRATUIT ebook-ul Kitul de brand personal care te va ajuta sa iti clarifici despre ce vrei sa fie brand-ul tau personal si te va ajuta sa faci primii pasi in exprimarea acestuia.

Pentru orice intrebari te rog sa imi trimiti un email la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. si iti voi raspunde cu mare drag!, Cristina Norocel, consultant in marketing si comunicare